IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Mechanika

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Svalbard

avatar

Stan cywilny : Zaręczony
Liczba postów : 172
Dołączył/a : 09/06/2015

PisanieTemat: Mechanika   7/8/2015, 23:42

Na forum obowiązują 4 rodzaje kostek: „atak”, „siła ataku”, „obrona” oraz „rodzaj potwora”.
Pierwsze trzy są uniwersalne i stosowane zarówno na wyprawach oraz przy pojedynkach. Mają po 10 ścianek o wartościach 1-10. Ich funkcje wyglądają następująco:
Atak – sama mechanika wyprowadzonego ataku, jego celność i szybkość
Siła ataku – ile swojej siły atakujący wkłada w atak
Obrona – ogólna zdolność postaci do unikania i parowania ciosów
Gracz atakujący rzuca kostką „Atak” oraz „Siła ataku”, zaś gracz broniący się – kostką „Obrona”. W momencie, gdy ilość oczek na kostce „Atak” jest wyższa niż na kostce „Obrona”, gracz atakujący trafia i zadaje obrażenia, których siła determinowana jest przez ilość oczek na kostce „Siła ataku”. Im owa wyższa, tym atak silniejszy.
W momencie, gdy atakujący decyduje się odpowiedzieć atakiem na atak, również rzuca dwiema kostkami, na atak i na siłę ataku. Metoda jest ta sama, tyle tylko, że porównuje się wartości na dwu kostkach „Atak”.

Przykład:

Gracz A: Doskoczył do przeciwnika, zamierzając ciąć go od lewej, na wysokości biodra.
Kostka „Atak”: 3
Kostka „Siła ataku”: 7

Gracz B: Widząc ruch przeciwnika, szybko spróbował zasłonić biodro tarczą.
Kostka „Obrona”: 8

Mistrz Gry: Miecz gracza A z brzdękiem uderzył o tarczę gracza B.

Kolejność postów wygląda następująco:
Mistrz Gry
Gracz A
Gracz B
Mistrz Gry
Gracz B
Gracz A
Mistrz Gry
Gracz A
Gracz B
...

Każdy na starcie posiada jeden punkt do przydzielenia do Ataku, Siły lub Obrony. Po przydzieleniu go MG będzie nieco inaczej liczył wartości, jakie wypadły na kostkach. Przykładowo:
Svalowi dodaję +1 do Ataku.
Bazowy wynik na kostkach: Atak 6 / Siła 3
Wynik brany pod uwagę przy obliczaniu efektywności ciosu: Atak 6 + 1 = 7 / Siła 3
Sprawi to, że trudniej będzie uniknąć ciosu Einara.
Oczywiście, to samo tyczy się potworów. MG przy opisie potwora zamieszcza informację, czy jest on typem szybkościowym, czy siłowym.

Dodatkowo, poza jednym darmowym punktem, każdy ma możliwość manipulowania jednym punktem z już obecnej puli. Co to znaczy? Mogę Svalowi odjąć jeden punkt od Siły na rzecz Ataku.
Przykład:
Bazowy wynik na kostkach Atak 6 / Siła 3
Wynik brany pod uwagę przy obliczaniu efektywności ciosu: Atak 6 + 2 = 8 / Siła 3 – 1 = 2
Tym samym jego ataki będą trudniejsze do uniknięcia, lecz także słabsze.

Wraz z rozwojem postaci (czyli co 3 wyprawy) będziecie otrzymywać jeden punkt do rozdania między powyższe „statystyki”. Poziom trudności również będzie rósł i potwory także będą „napakowane”, lecz to dopiero z czasem.

W przypadku wypraw, pomiędzy postami MG powinny pojawić się posty wszystkich członków wyprawy (wyjątkiem jest tu sytuacja, kiedy jeden z nich nie jest w stanie napisać posta z przyczyn niezależnych od niego).
Dodatkowo, w momencie podyktowanym przez MG (np. kiedy gracz usłyszy w tle dziwne dźwięki lub wejdzie do ruin) gracz rzuca kostką „Rodzaj potwora”, jaka wytypuje mu typ bestii, z którą się zmierzy.
Kostka ta ma 100 ścianek, które wyglądają następująco:.

51 x Mały potwór
31 x Średni potwór
16 x Duży potwór
2 x Potężny potwór

Rolą MG jest bilansowanie tego, co wypadnie na kostkach oraz zgrywanie wartości oczek z tym, co się dzieje na fabule. Również musi pamiętać o utrzymywaniu odpowiedniego poziomu rozgrywki. Przykładowo, gdy jednemu graczowi trzy razy pod rząd wypadną same 10, za trzecim razem zjawiskowo się potknie. Los jest złośliwy, szczególnie dla tych, którym za dobrze idzie. Kolejnym przykładem jest racjonalne podejście do rodzaju i ilości potworów. Jeśli w środku wyprawy, gdzie gracze posiadają już artefakty, wypadnie mały potwór – logicznym, iż będzie ich więcej lub będą trudniejsze do zabicia.
MG na wyprawach rzuca kostkami w celu określenia skuteczności ataku lub obrony potwora. W momencie, gdy atakuje go kilka osób, ilość oczek na kostkach jest porównywana w ten sam sposób, lecz np. MG może ustalić, iż potwór zbyt mocno skupił się na jednym atakującym i nie zauważył drugiego ataku, choć wyniki rzutu mówią co innego. Mistrz ma prawo do lekkiego naginania wyników w celu zbilansowania potyczki oraz – co najważniejsze – zadbania o dobrą zabawę.


Jak używać kostek?

Kostki dostępne są tylko przy pełnej edycji posta. Poniżej pola na napisanie odpowiedzi znajduje się moduł „Dices roll”, domyślnie rozwinięty. Jeśli nie, należy nacisnąć niewielki plusik po prawej stronie.



Atakujący wybiera „Atak”. Liczbę rzutów zostawia jako 1. Klika malutki plusik obok. Wygląda to tak:





Drugą kostkę ustawia się na „Siła ataku”. Po czym zamieszcza post.
Posty można bez obawy edytować, nie wpłynie to na wartość wcześniej rzuconych kostek.

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Mechanika
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mechanika, czyli jak kogoś zlać (STARA)

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pangea :: Organizacyjne :: Przewodnik-
Skocz do: