IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Magia, artefakty i kryształy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Svalbard

avatar

Stan cywilny : Zaręczony
Liczba postów : 172
Dołączył/a : 09/06/2015

PisanieTemat: Magia, artefakty i kryształy   23/7/2015, 20:53

Magia nie jest ani przyjazna, ani wroga. Jest całkowicie przypadkowa, lecz jak strumień zalewa pola przy budowaniu tamy, tak magia zaczęła sprawiać problemy podczas prób zapanowania nad nią. Była zbyt potężna i humorzasta, aby poddać się woli ludzi. Zwłaszcza, kiedy ci zapomnieli, że nie można rozpatrywać jej tylko jako bezosobowej siły, a coś większego, niezrozumiałego dla człowieka. Sposobem na okiełznanie magii jest zamknięcie jej w krysztale bądź metalu, co było często wykorzystywane w wiekach średnich. W momencie, gdy nastała wojna i pierwotna energia magiczna szalała po świecie, część została naturalnie wchłonięta przez przedmioty wykonane z czystych metali i ich stopów bądź zawierających w sobie kamienie szlachetne – jak bronie czy biżuteria (dalej zwane artefaktami). Proces ten nadał im nadnaturalnych zdolności i sprawił, że stały się pożądane do walki z potworami. Lecz nie tylko. Magię skondensowaną w artefakcie można wykorzystać do zasilenia większego kryształu bądź z jej pomocą ustabilizować i zazielenić fragment pustyni. Niestety, zakres ich mocy jest niewielki i potrzeba zgromadzić większą ilość artefaktów, by proces użyźniania gleby był efektywny. Najskuteczniejsze są naładowane energią bronie, jako, że ataki zużywają niewielką ilość magii i zadają duże obrażenia potworom.
Artefakt w pewien - ciężki do określenia - sposób łączy się z duszą osoby, która go zdobyła. Determinuje to sposób jego używania. Tym samym przykładowo Ameryka będzie korzystał z artefaktu w sposób bardziej komiksowy. Ktoś inny poprzez myśli bądź ruchy rąk. W momencie, gdy artefakt nie jest używany, nie emituje on magii. Jest zwykłym przedmiotem i można bezpiecznie przechowywać go wewnątrz aury ochronnej. Jednakże, uaktywnienie go w jej obrębie sprawi, iż moc będzie stopniowo wysysana przez silniejszy kryształ. Znacząco osłabi to ataki i doprowadzi do szybszego zużycia się zapasów energii artefaktu.
Znacznie potężniejsze od artefaktów są fragmenty kryształu, rozrzucone po kontynencie. Zgromadziły i zapieczętowały one spore ilości magii, po czym „wygasły” i przeszły w formę nieaktywną. Są ciemne, mętne i z pozoru nie wyglądają na obiekty magiczne. Dopiero odpowiednio potraktowane przez nację „budzą się” i zaczynają emitować magię. Stają się wówczas widoczne dla wszystkich potworów, lecz także drzemiąca w nich siła jest możliwa do wykorzystania.
Kryształu można użyć do roztoczenia aury ochronnej wokół pewnego obszaru. Doskonałym przykładem są obozowiska rozbijane w trakcie podróży przez kontynent. Podczas marszu kryształy są dezaktywowane i nie wabią potworów. Minusem jest fakt, iż kryształ nie jest w stanie emitować aury i poruszać się jednocześnie. Musi być statyczny. Dodatkowo, jeśli ma być on potem „wyłączony” na czas drogi, nie jest zdolny objąć aurą obszaru większego niż niewielki obóz. Dopiero kryształ aktywowany „na stałe” roztacza aurę o powierzchni miasteczka. Kolokwialnie mówiąc: jeśli raz włączy się pełną moc kryształu, potem nie ma sposobu, by zmienić jego położenie. Chwilowo istnieje tylko jeden taki kamień, w centrum miasta.
Samotny kryształ jest zbyt słaby, lecz, gdy wejdzie się w posiadanie kilku, dysponować się będzie mocą dostatecznie dużą, aby tworzyć góry, rzeki, doliny. Użyźnić ziemię i „przegonić” z niej potwory. Posiadanie kryształu umożliwia jednak tworzenie jedzenia, przedmiotów niemagicznych i leczenie ran.
Mocą kryształu nie można naładować broni. Magia zamknięta w kamieniu jest nieco inna niż ta, jaka szalała po świecie i samoczynnie ładowała przypadkowe przedmioty. Owa była bardziej dzika i pierwotna. Zapieczętowanie energii w kamieniu sprawiło, że została na swój sposób oswojona, dzięki czemu można wykorzystywać ją do własnych celów. Ceną za to jest pewne ograniczenie jej możliwości. Skutkiem tego jest także brak możliwości do „swobodnego” rzucania uroków. Wszelkie kręgi runiczne czy inne kręgi w zbożu nie działają. Nie da się ściągnąć magii z powietrza i wykorzystać jej. Jedynym sposobem jest bezpośredni kontakt rzucającego zaklęcie z kryształem lub artefaktem. Również stosowanie formuł i rymowanek często nie skutkuje. Najistotniejsza jest wola nacji. Wobec tego każdy, kto wejdzie w posiadanie kryształu może „pomyśleć życzenie" i czekać na efekty.
Zaobserwowano nietypową właściwość artefaktów i kryształów: raz dotknięte przez człowieka lub nację stają się jego własnością. Odebrać je można tylko za zgodą właściciela lub, cóż. Po jego śmierci. Próby kradzieży zakończą się bolesną nauczką.


Artefakt może:
- służyć jako broń do walki z potworami
- uleczyć niewielkie i średniej wielkości rany
- użyźnić i zazielenić niewielki fragment pustyni (lecz bez aury ochronnej szybko ponownie wyschnie)
- zasilić kryształ
- oddawać magię na rzecz rzucanych zaklęć

Artefakt NIE może:
- roztaczać aury ochronnej
- tworzyć przedmiotów


Kryształ może:
- roztaczać aurę ochronną
- leczyć różnej wielkości obrażenia i przyspieszać odradzanie się
- użyźnić i zazielenić sporej wielkości teren
- oddawać magię na rzecz rzucanych zaklęć
- tworzyć przedmioty
- kształtować teren

Kryształ NIE może:
- ładować magią innych przedmiotów
- znajdować się w ruchu podczas roztaczania aury

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Magia, artefakty i kryształy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Zmiana rangi/organizacji/rasy oraz nowe moce/artefakty.
» Artefakty
» ..."(6) Kto przelewa krew człowieka, tego krew przez człowieka będzie przelana, bo na obraz Boży uczynił człowieka."
» Czary i magia... supernaturalne czy zręczność?

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pangea :: Organizacyjne :: Przewodnik-
Skocz do: